piątek, 8 lipca 2016

GIGOWY PRZEWODNIK: Pardon, To Tu, lipiec 2016



W lipcu w Pardon, To Tu będzie się działo. IndieTalks, koncert Boneshaker, a do tego kIRk czy Raphael Rogiński z Genowefą Lenarcik.


IndieTalks #2 – Wielogłos [Too Many Fireworks]
Wt. 05.07.2016, godz. 19:00, wstęp wolny


IndieTalks wraca do Pardon, To Tu. Drugie spotkanie odbędzie się pod hasłem "Wielogłos". Porozmawiamy o tym, jak skutecznie nawiązywać kontakty z mediami, dziennikarzami i blogerami.

Impreza dyskusyjno-networkingowa odbywająca się 4 razy w roku w Warszawie poświęcona niezależnej branży muzycznej. Wytwórnia too many fireworks, klub Pardon, To Tu i Radio Kampus zapraszają na wykłady i panele dyskusyjne, podczas których artyści i osoby z szeroko pojętej branży muzycznej będą przedstawiać różne aspekty swojej działalności i dyskutować na najgorętsze tematy nurtujące polską scenę niezależną. Serdecznie zapraszamy zarówno osoby zaangażowane w około-muzyczne działania, jak i fanów – mamy nadzieję, że format otwartej rozmowy o pomysłach i problemach przyczyni się do integracji muzycznego środowiska. 

EVENT: KLIK!


BONESHAKER (Mars Williams / Kent Kessler / Paal Nilssen-Love)

Śr. 06.07.2016, godz. 20:30, wstęp 35 zł
Mars Williams, saksofonista takich zespołów i muzyków jak The Psychedelic Furs, Billy Idol i Peter Brötzmann; Kent Kessler, wybitny chicagowski kontrabasista współpracujący z NRG Ensemble, DKV Trio i Chicago Tentet i Paal Nilssen-Love, perkusista The Thing, jeden z najbardziej rozchwytanych współczesnych perkusistów free jazzowych, tworzą niebywałe wybuchowe trio pt. "Boneshaker", które będziemy gościć na jedynym w Polsce koncercie na początku lipca w 'Pardon, To Tu'. 

Mars Williams jest wybitnym amerykańskim saksofonistą i kompozytorem, który w swojej twórczości z łatwością przechodzi z free jazzu do funku, hip-hopu czy rocka. Pomimo licznych tras koncertowych z Liquid Soul i The Psychodelic Furs, jest bardzo aktywny na undergroundowej scenie chicagowskich improwizatorów. Williams i nagrywal z The Psychedelic Furs, Billy Idol, Massacre, Fred Frith, Bill Laswell, Ministry, Power Station, Die Warzau, The Waitresses, Kiki Dee, Pete Cosey, Billy Squier, DJ Logic, Wayne Kramer, John Scoffield, Charlie Hunter, Kurt Elling, The Mission UK, Swollen Monkeys, Mike Clark, Gerry Garcia, Naked Raygun, Friendly Fires, The Untouchables, Blow Monkeys, MC5 oraz większością znaczących postaci chicagowskiej i nowojorskiej sceny. John Zorn mówi o Williamsie jako o jednym z nielicznych prawdziwych saksofonistów, który przedefiniował znaczenie tego instrumentu.

Kent Kessler w 1977 roku powstał pierwszy zespół z jego udziałem – Neutrino Orchestra (obok Kesslera grali tam m.in. perkusista Michael Zerang i gitarzyści Daniel Scanlan i Norbert Funk).
Rozpoczął grę na kontrabasie na początku lat osiemdziesiątych i wkrótce stał się on jego głównym instrumentem. W 1985 roku dołączył do zespołu Hala Russella NRG Ensemble, który nagrywał m.in. dla niemieckiej oficyny ECM. W 1991 roku koncertował wraz z Michaelem Zerangiem i gitarzystą Chrisem DeChiata. Poszukiwali oni saksofonisty do zespołu i wybór ich padł na Kena Vandermarka, młodego muzyka od niedawna mieszkającego w Chicago. Grupa ta dosyć szybko przemianowana została na Vandermark Quartet. Ken Vandermark dołączył także w 1992 roku do NRG Ensemble na miejsce zmarłego lidera – Hala Russella. Kent Kessler kontynuował współpracę z Kenem Vandermarkiem w kolejnych muzycznych projektach – przedłużeniu Vandermark Quartet czyli Vandermark 5, DKV Trio, Steelwool Trio, Territory Band czy też koncertując i nagrywając z nim w duecie. Nagrywał i koncertował z czołowymi muzykami amerykańskimi – Hamid Drake, Fred Anderson, czy Joe McPhee, ale także z europejczykami – Peterem Brotzmannem (był członkiem Chicago Tentet), Matsem Gustafssonem, Mishą Mengelbergiem czy Luc’iem Houtkampem. W 1992 roku wydał płytę na kontrabas solo („Bull Fiddle”) w wytwórni Okkadisk.

Paal Nilssen-Love dosłownie wychował się na jazzie. Miał zaledwie pięć lat w 1979 roku, kiedy jego rodzice otworzyli Stavanger Jazzclub. Kariera muzyczna była więc naturalnym (i dopingowanym) wyborem. Młody perkusista zaczął pracować z saksofonistą Frode Gjerstad i trębaczem Didrikiem Ingvaldsenem w 1990 roku, trzy lata przed rozpoczęciem formalnych studiów jazzowych w Sund College Konserwatorium Muzycznym w Trondheim. Bez wątpienia najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Kenem Vandermarkiem, Davem Rempisem, Fredem Lonberg-Holmem, Sabirem Mateenem, Bobby Bradfordem, Jimem O’Rourke, Terrym Ex, Thurstonem Moorem, Peterem Brötzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider big-bandu „Large Unit”. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records. 

EVENT: KLIK!

Orchestre Les Mangelepa [Kenia]

Czw. 07.07.2016, godz. 20:30, wstęp 50 zł

01.07.1976, 40 lat temu w Nairobi / Kenia została założona jedna z najbardziej wpływowych wschodnioafrykańskich orkiestr tanecznych, która w swoim niepowtarzalnym stylu "Soukous" łączy cudowne harmonie wokalne i gitary z kongoleską rumbą, kubanską salsą i kenijską Chakacha.
Po 40 latach zdecydowali się przyjechać na swoją pierwszą trasę koncertową do Europy i jest nam szczególnie miło że ich pierwszy i jedyny koncert w Polsce odbędzie sie u nas w 'Pardon, To Tu'. Zapraszamy bardzo serdecznie na tą niepowtarzalną okazje usłyszenia na żywo 7-osobowej Orchestre Les Mangelepa

EVENT: KLIK!


kIRk 
fot. Ada Sawicka/materiały prasowe
Wt. 12.07.2016, godz. 20:30, wstęp 25 zł


kIRk to zespół poszukujący nowych form wyrazu na styku muzyki elektronicznej oraz akustycznej. Grupę tworzy trzech muzyków: Paweł Bartnik (elektronika), Olgierd Dokalski (trąbka) i Filip Kalinowski (gramofon). Każdy z nich wyrastał na innych brzmieniach, każdy podchodzi do dźwięku nieco inaczej. Płaszczyzną porozumienia jest dla nich improwizacja, która pozwala wyjść daleko poza ograniczenia gatunkowe. Tu prym wiedzie intuicja i umiejętność prowadzenia dialogu. Owocem jest muzyka pełna organicznej dramaturgii, nieskażona oczywistością.

O progresywne myśleniu i rewolucyjnym podejściu międzymiastowego składu w ciepłych słowach wypowiadali się między innymi lider Swans - Michael Gira, pionier future-jazzowej trąbki Nils Peter Molvaer i matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs. Zespół gościł na opiniotwórczym brytyjskim portalu muzycznym The Quietus, w legendarnym, berlińskim klubie Tresor, a także na scenach takich festiwali jak OFF, Open'er czy Satta Outside. 

EVENT: KLIK!

Raphael Rogiński & Genowefa Lenarcik „Żywizna”
Nd. 17.07, godz. 20:30, wstęp 25 zł


Żywizna (po kurpiowsku natura) to duet gitarzysty Raphaela Roginskiego i Genowefy Lenarcik, śpiewaczki oraz córki wielkiego przedstawiciela folkloru Kurpiów Stanisława Brzozowego. Twórcy "Żywizny" korzystają z tradycji śpiewów leśnych, przywołując we wspólnych utworach dzikość i tajemnicę Puszczy Zielonej. Charakter utworów tworzą wyjątkowa liryka tradycyjnych tekstów kurpiowskich oraz czerpiąca z wielu kultur, współczesna gitara Raphaela Roginskiego, jednego z najbardziej utalentowanych i wszechstronnych artystów polskiej sceny muzycznej.

Twórca i poszukiwacz, który gra również gospel, chasydzki surf rock, bluesa, swing, muzykę beduińską, ormiańską czy lapońską. Inicjator projektów: Cukunft, Alte Zachen, Shofar, obecnie lider zespołu Wovoka i Sky Albatross. Współpracował m.in.: z Michaelem Zerangiem, Frankiem Londonem, Joe McPhee, Johnem Edwardsem. Za swój album "Raphael Roginski plays John Coltrane and Langston Hughes. African mystic music" (2015) został nominowany do Paszportu Polityki i bardzo wysoko notowany przez magazyn "The Wire".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw wiadomość.