Elektroniczny
artysta pochodzący z Francji serwuje nam współczesną techno wariację – osadzoną
w post-industrialnym klimacie, bardziej wysublimowaną.
Ta muzyka jest nie mniej fizyczna niż
rzeźby lub naturalistyczne obrazy. Bazuje na obiektywnych spostrzeżeniach, a
nie tylko indywidualnych uczuciach. Gesaffelstein wykorzystuje język techno i
electro jako narzędzie do budowania zrównoważonego świata dźwięku.
Słuchając
jego kawałków nie można pozostać jedynie biernym odbiorcą. Ta muzyka prowokuje
cię do całkowitego wniknięcia w osaczające dźwięki i głębokie, dominujące basy.
Charakterystyczna zamknięta przestrzeń tworzy kompozycje, które przykuwają
uwagę od pierwszego spotkania. Nic tu nie jest bezużyteczne czy źle
wykorzystane. Każdy szczegół, agresywny ton czy nagłe milczenie są niezbędne i
silnie przywiązane do reszty muzycznej akcji. Trochę jak dobrze rozegrana
partia pokera - balansowanie pomiędzy ukrytym napięciem a minimalistyczną
mimiką, zakończone nagłym rzutem wszystkich asów na stół.
Nietypowe
brzmienia klubowe zabierają nas w podróż pomiędzy ciasną materią, a szarą
zacieniowaną płaszczyzną zapomnianych lądów.
Gesaffelstein
ma na koncie 5 epek i liczne remixy (Lana Del Rey, The Shoes, Ali Renault, Sei
A, Cassius, Chateaux Marmont). Jego występy na żywo to niepokojące ilustracje,
idealnie oddające klimat całej twórczości. Z jednej strony dynamiczny rytm,
jednostajne „wkręcające” tępo, a z drugiej mechaniczno-fabryczne efekty
dźwiękowe to nietuzinkowa mieszanka. Techno osadzone w post-apokaliptycznym
klimacie tworzy zupełnie nową jakość tej muzyki.
O
możliwościach młodego Francuza możemy przekonać się na jednym z koncertów
podczas światowego tournee np. w Belgii 12-15 lipca lub 12-13 października na
FreeFormFestival w Warszawie. Gdziekolwiek jesteś, po prostu tego nie przegap!
Electronic artist from France
serves us the contemporary techno
variation - set in post-industrial
and more sophisticated climate.
This music is no less physical than sculptures or naturalistic paintings. It is based on objective observations, not just separated feelings. Gesaffelstein uses the language of techno and electro as a tool for building a balanced world of sound.
Listening to his songs you can’t be merely a passive recipient. The music provokes you to completely penetrate the paranoid-hypnotic sounds and deep, dominant bass. Characteristic of closed space, creates original compositions, paying your attention from the first meeting. Nothing here is useless, or misused. Every detail, aggressive tone and the sudden silence is necessary and strongly attached to the rest of the musical action. A bit like a well-played poker party -balancing between the hidden tension, and minimal expression of face, where the point of culmination is the sudden throw royal flush on the table.
Unusual club-ring, take us on a trip between the narrow matter and the gray, shaded spaces from forgotten lands.
Gesaffelstein has published five EP’s, and a lot of remixes (Lana Del Rey, The Shoes, Ali Renault, Sei A, Cassius, Chateau Marmont). His concerts are perfect illustration, reflecting the atmosphere of the whole work. On one hand, dynamic rhythm and repetitious , fizzy-speed, on the other hand post-mechanical sounds create a big unusual blend. Techno set in post-apocalyptic atmosphere, forms a new quality to this music.
We can hear the possibilities of this young Frenchman during his world tour, for example in Belgium 12-15 July , or 12-13 October on Free Form Festival in Warsaw. Wherever you are, go there and check this out!
Nicoletta Szymańska
This music is no less physical than sculptures or naturalistic paintings. It is based on objective observations, not just separated feelings. Gesaffelstein uses the language of techno and electro as a tool for building a balanced world of sound.
Listening to his songs you can’t be merely a passive recipient. The music provokes you to completely penetrate the paranoid-hypnotic sounds and deep, dominant bass. Characteristic of closed space, creates original compositions, paying your attention from the first meeting. Nothing here is useless, or misused. Every detail, aggressive tone and the sudden silence is necessary and strongly attached to the rest of the musical action. A bit like a well-played poker party -balancing between the hidden tension, and minimal expression of face, where the point of culmination is the sudden throw royal flush on the table.
Unusual club-ring, take us on a trip between the narrow matter and the gray, shaded spaces from forgotten lands.
Gesaffelstein has published five EP’s, and a lot of remixes (Lana Del Rey, The Shoes, Ali Renault, Sei A, Cassius, Chateau Marmont). His concerts are perfect illustration, reflecting the atmosphere of the whole work. On one hand, dynamic rhythm and repetitious , fizzy-speed, on the other hand post-mechanical sounds create a big unusual blend. Techno set in post-apocalyptic atmosphere, forms a new quality to this music.
We can hear the possibilities of this young Frenchman during his world tour, for example in Belgium 12-15 July , or 12-13 October on Free Form Festival in Warsaw. Wherever you are, go there and check this out!
Nicoletta Szymańska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostaw wiadomość.