środa, 13 marca 2013

Pardon, To Tu w marcu

Pardon, To Tu zaprasza na marcowe koncerty. 












12.03 - Koncert "Biotone" (Tomaszczyk/Florczak/Zielak/Kuchczynski), godz. 20:00, Wstęp: 15 pln


Po raz pierwszy w Pardon, To Tu wystąpi Biotone, w którego skład wchodzi:

Michał Tomaszczyk-trombone
Przemysław Florczak-sax's
Andrzej Zielak-double bass
Sebastian Kuchczyński-drums

BIOTONE otrzymał nominację do Nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2012 w kategorii Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku dzięki płycie „Unspoken Words”.

Zespół cechuje oryginalne brzmienie, gdyż w jego skład nie wchodzi instrument harmoniczny. Nadanie unikatowego kształtu jakim jest zestawienie puzonu z saksofonem utwierdza słuchacza w przekonaniu o wyjątkowości formacji. Biotone to jedyny zespół w kraju oraz jeden z nielicznych na świecie grający w takim składzie instrumentalnym.

Najważniejsze osiągnięcia zespołu na scenie polskiej i międzynarodowej to: Grand Prix na Junior Jazz 2008 w Usti nad Labem (Czechy), Klucz do Kariery w ramach Gorzów Jazz Celebrations (2009), Nagroda dla Najlepszego Zespołu XIII Przeglądu Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych, w Gdyni (2010).





13.03 - Koncert "Enchanted Hunters", godz. 20:00, Wstęp: 15 pln

Z wielką przyjemnością chcemy zaprosić miłośników dobrej muzyki na koncert zespołu Enchanted Hunters, przedstawią debiutanckie wydawnictwo "Peoria", twór z subtelnym połączeniem jazzu, indie folku i wprowadzających w ludowy nastrój cymbałów i fletu.

Enchanted Hunters - trójmiejski zespół założony przez Małgorzatę Penkallę, w którego skład wchodzą również Magdalena Gajdzica i Patryk Zieliniewicz. W ich dokonaniach można dosłuchać się elementów dream-popu, dream-folku, americany. Na pierwszy rzut oka dominuje w nich kobiecy pierwiastek: dziewczęcy głos liderki, delikatne tony fletu i cymbałków, rozmarzone jazzujące akordy. Nostalgiczną atmosferę utworów przełamują jednak akcenty psychodeliczne, czy nawiązania do amerykańskiego indie rocka z lat '90. Ważnym aspektem muzyki Enchanted Hunters są występy na żywo, ciepło przyjmowane przez publiczność zapraszaną do słuchania muzyki w nietypowych miejscach: wśród rzeźb kinetycznych w sopockim parku, na brzegu leśnego jeziora nieopodal plaży, w szatni warszawskiego Teatru Dramatycznego. Interakcja z publicznością jest istotnym elementem ich występów, jednakże Enchanted Hunters pozostają projektem bardzo osobistym. Chwytliwym aranżacjom bliżej do sypialnianych projektów lo-fi, niż do masowych produkcji. Wydana w maju 2012 r. debiutancka płyta zespołu – „Peoria” została dobrze przyjęta przez krytykę i słuchaczy. Pojawiła się na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia jako płyta tygodnia, a zespół promował wydawnictwo na najważniejszych festiwalach w kraju, takich jak OFF Festival i Heineken Open’er Festival.






18.03 - 20:03 - Koncert "ToTu Orchestra", godz. 20:00, Wstęp: 20 pln / Karnet na 3 Dni 45 pln

ToTu Orchestra

The Beginning

Dziewięciu muzyków, dziewięć indywidualności i różnych stylów improwizacji, w jednym miejscu, w samym sercu miasta. ToTu Orchestra w Pardon to tu.

Paweł Postaremczak – saksofony; Dominik Strycharski - flety proste; Maciej Cierliński - lira korbowa; Mike Majkowski – kontrabas; Wojtek Traczyk – kontrabas; Paweł Szpura – perkusja; Hubert Zemler – perkusja; Jacek Kita – pianino; Wacław Zimpel - klarnety, kompozycja.

Nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, że najpierw było miejsce, potem orkiestra. ToTu. W Pardon To Tu, grono czołowych muzyków polskiej sceny improwizowanej spotyka się cyklicznie na koncertach, na których grywają ze sobą w różnych konfiguracjach. Wydaje się więc, że naturalne było stworzenie takiej formacji, jaka jeszcze, do tej pory, ze sobą nie grała.

Nazwa pierwszego projektu orkiestry – The Beginning nawiązuje do tytułu płyty Duke Elingtona i jego Cotton Club Orchestra. Kompozycje, napisane przez Wacława Zimpla będą odwoływać się do minimalizmu amerykańskiego, szczególnie do La Monte Younga, Terry Riley’a i Steve Reicha.

Punktem wyjścia dla Zimpla do pisania muzyki na ToTu Orchestrę są wyraziste osobowości jej członków, które same wytyczają kierunek, w który muzyka zmierza.  

Tym samym repertuar zespołu staje się niepowtarzalny i możliwy do wiernego odtworzenia tylko przez osoby, dla których został napisany.

Przez dwa dni zmagać się będą w czterech składowo różnych setach, aby trzeciego dnia połączyć siły.





25.03 - Koncert "Slavicada" (Simon/Mazurek/Hartman/Mazurkiewicz), godz. 20:00, Wstęp: 15 pln

Na powrót do źródeł czekaliśmy od dawna i nareszcie za sprawą Slavicady przeniesiemy w czasowo i geograficznie inny wymiar.

Czerpiąc inspiracje z słowiańskiego folkloru i wpływów muzyki współczesnej, zespół swoim świeżym podejściem na nowo łączy korzenie tradycji z nowoczesnością. Grupa porusza się równie swobodnie na pograniczu bałkańskich, cygańskich i żydowskich nurtów jak i w klasyce i improwizacji. Ich muzyka jest rytmiczna, śmiała i niebanalna, oparta na pulsie basu i gitary oraz przeplatających się melodiach klarnetu i skrzypiec. Martin Simon (gitara), Adam Mazurek (klarnet), Wojciech Hartman (skrzypce), Jacek Mazurkiewicz (kontrabas)

https://soundcloud.com/martin-simon-9/sets/slavicada-warszawska-jesie


Martin Simon kompozytor i gitarzysta aktywny w obszarze jazzu, etnicznej i klasycznej muzyki, muzyki improwizowanej i eksperymentalnej. Jako lider jazz-rockowej formacji Jazzva, zdobył pierwszą nagrodę ‘New Faces of Slovak Jazz’ oraz został zaproszony do autorskiego nagrania dla Słowackiego Radia w ramach cykłu “Jazz under Pyramid”. W 1998 r. przeniósł się do USA, gdzie studiowal kompozycję u znanej postaci amerykańskiej współczesnej sceny nagrodzonej nominacjami Grammy i Pulitzer Prize – Tania León. Ukończył studia kompozycji, performance oraz interaktywnych mediów i sztuki w Brooklyn College/CUNY. Był wykładowcą w Pratt Institute w Nowym Jorku na wydziale produkcji muzyki i dzwięku do filmu i animacji. Współpracował z muzykami takimi jak David Watson (John Zorn), Paul Steven Ray (Vernon Reid, Cyro Baptista), Salim Washington (Kenny Garret, Anthony Braxton), Chris Bacas (Buddy Rich), Jorge Amorim (Baden Powell, Al Foster), Arturo Martinez (Jose Greco), Alfonso Cid (Pilar Rioja), Carlos Hayre, zespołami New York Mandolin Orchestra, BC Electro-acoustic Music Ensemble. Był założycielem bądź współzałożycielem grup Jazzva, Areito, Escoto & Simon, BTY Orchestra, Convers Club, AstroLatin. Jego solowy gitarowy album nagrany z hiszpańsko-honduraskim gitarzystą Astorem Escoto “Collage” został opisany w recenzji Muzik Reviews jako jeden z najlepszych współczesnych gitarowych albumów dekady. Martin Simon jest autorem koncepcji “muzyki konwersacyjnej,” którą zaprezentował na międzynarodowej konferencji International Society for Improvised Music w 2007 r. w Chicago wśród mistrzów wolnej improwizacji takich jak Oliver Lake, Art Lande, Mazen Kerbaj, Stephen Nachmanovitch, Pauline Oliveros, Michael Zerang, Anto Pett, AACM. Jego koncepcja zostala opublikowana w University Press of America.

Adam Mazurek klarnecista, aranżer i kompozytor. Studia muzyczne ukończył w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest członkiem zespołu artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej. W latach 1990-2004 współpracował z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie. Założyciel grupy artystycznej The Bridge Ensemble Monachium 2000 (Di-Brik). Od 2006 współpracował z grupą baletową About Dance Company. Kompozytor muzyki do baletu” Villon”. Od 2007 współpracuje z Alfred Hause Tango Orchestra. Koncertował z różnymi zespołami w większości krajów Europy w Libanie oraz Japonii. Pracuje z licznymi zespołami muzycznymi jako muzyk estradowy i studyjny. Występuje jako muzyk i konferansjer popularyzując muzykę klasyczną, jazzową i etniczną w programach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Aktywnie współpracuje z Fundacją Muzyka jest dla Wszystkich a w ramach tej współpracy koncertuje oraz prowadzi warsztaty Akcji Labirynt.

Wojciech Hartman skrzypek, aranżer i kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (klasa skrzypiec prof. Z. Brzewskiego). Swój warsztat kompozytorski doskonalił u Leonarda Bernsteina. Rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku 6 lat. Mając 11 lat, jako laureat kilku ogólnopolskich konkursów odbył pierwsze solowe zagraniczne tournee z towarzyszeniem orkiestry, zdobywając entuzjastyczne recenzje krytyków. Jako kilkunastoletni wirtuoz miał już w repertuarze niemal wszystkie wielkie koncerty skrzypcowe. Równocześnie prowadził własny big band, w którym występował jako pianista, kompozytor i aranżer, zdobywając wyróżnienia w konkursach i nagrywając dla Polskiego Radia. Prowadził sekcję smyczków musicalu “Metro”, był kierownikiem muzycznym orkiestry kameralnej Concentus Musicus, koncertmistrzem Płockiej Orkiestry Symfonicznej, Filharmonii Koszalińskiej, Orkiestry Symfonicznej Półwyspu Arabskiego w Kuwejcie, a także członkiem wielu zespołów muzyki kameralnej, zespołów jazzowych i folkowych. Jako solista występował w wielu krajach Europy, a także w Algierii, Maroko, Libanie, Syrii, Jordanii, Kuwejcie, Bahrajnie i Iraku. Od kilku lat związany jest z Teatrem Muzycznym ROMA, uczestniczył we wszystkich jego produkcjach musicalowych.

Jacek Mazurkiewicz kontrabasista, kompozytor, łączy akustykę z elektroniką. Działa głównie na gruncie improwizowanej kameralistyki. Współtworzy projekty autorskie (3FoNIA, Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Pu Pu Pi Du, Przybielski/Mazurkiewicz/Osicki, Light Roots Reggae). Tworzy duety m.in. z Mikołajem Trzaską, Doministrym, Tomaszem Dąbrowskim, duet kontrabasowy z Ksawerym Wójcińskim pt. Double Trouble. Zajmuje się udźwiękowieniem filmów i spektakli teatralnych (m.in. ‘Koziołek Matołek’ reż. O.Spišák), oraz prowadzi warsztaty teatralno-muzyczne (m.in. ‘Rudowęglowiec Ibuprom’ TR Warszawa). Współpracował z Teatrem Muzycznym w Gdyni (m.in. ‘Dziś wieczorom Lola Blau’, ‘Straszne Dzieci’, ‘Szafa’, ‘Być Marilyn’). Wraz z zespołem Tangueros Balticos zapewnił oprawę muzyczną spektaklu baletowego ‘Tango Life’ (Opera Bałtycka) w reżyserii Romana Komasy. Od 2010 roku wraz z Patrykiem Zakrockim prowadzi mobilny Gabinetu Masażu Ucha Wewnętrznego, za pośrednictwem którego stał się badaczem dźwiękowym na gruncie improwizowanej muzykoterapii receptywnej. Gra w stałym składzie kwartetu Michała ‘Limboskiego’ Augustyniaka, z którym nagrał dwie płyty – ‘Cafe Brumba’ (2010), oraz nominowaną do Fryderyków 2012 w kategorii blues ‘Tribute to Georgie Buck’. Współpraca: Andrzej Przybielski, Mikołaj Trzaska, Patryk Zakrocki, Jerzy Mazzoll, Ghatam Giridhar Udupa, Ray Dickaty, Miya Masaoka, Anderw Drury, Doministry, Fred Frith, Jacek ‘Budyn’ Szymkiewicz/Pogodno, Am-Sveerg, kwartet ‘Limboski’, ‘Tangueros Balticos’, ‘PULSARUS’, Słoma, Włodzimierz ‘Kinior’ Kiniorski, Tomasz Dąbrowski, Jorgos Skolias, Arszyn, Joanna Duda, TR Warszawa, Teatr ‘Kino Variatino’, ‘Teatr tańca z ogniem Mamadoo’, Opera Bałtycka.

26.03 - Koncert „Rafał Mazur / Artur Majewski *Mikrokolektyw*”, godz. 20:00, Wstęp: 15 pln

Bardzo się cieszymy na to spotkanie!! We Wtorek, 26.03.2013 powitamy u nas na scenie mistrza akustycznego basu z Krakowa, Rafała Mazura! 

Tym razem do udziału w improwizacyjnym spotkaniu zaprosił znakomitego, dobrze znanego z innego zespołu (Mikrokolektyw) trębacza Artura Majewskiego!! 

Serdecznie zapraszamy na spotkanie tych dwóch mistrzów!!

Artur Majewski - trumpet

Rafał Mazur - bass

Artur Majewski
W latach 1998-2002 studiował w klasie trąbki pod kierunkiem Piotra Wojtasika na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Obronił pracę magisterską o twórczości Dona Cherrego. 
Od 1999 do 2008 współtworzył wrocławski zespół Robotobibok, z którym wydał trzy płyty: "Jogging" (2000), "Instytut Las" (2003) i "Nawyki Przyrody" (2004). 

Współtworzy z Kubą Sucharem zespół MIKROKOLEKTYW oraz z Gerardem Lebikiem, Wojtkiem Romanowskim i Kubą Cywińskim FOTON QUARTET. 

Występował z takimi muzykami jak: Rob Mazurek, Fred Anderson, Nicole Mitchell, Josh Abrams, Mike Reed, Chad Taylor, Noel Kupersmith, Matt Lux, Jason Adasiewicz, Mat Bauder, Jason Ajemian, Noritaka Tanaka, Tim Mulvenna, Mauricio Takara, Richard Ribeiro, Kuba Suchar, Michał Biela, Gerard Lebik. Współpracuje z zespołami: EXPLODING STAR ORCHESTRA, ALZHEIMER TRIO, KRISTEN i NEW ORCHESTRA. Od 2004 roku jest wykładowcą Wydziału Artystycznego na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Rafał Mazur

muzyk-improwizator, filozof. Głównym polem zainteresowania i działania jest dla Rafała swobodna improwizacja, zarówno zespołowa jak i solowa. 

Od kilku lat artysta działa energicznie na europejskiej scenie muzyki improwizowanej, jest zapraszany na koncerty i festiwale, oraz zaprasza zagranicznych muzyków-improwizatorów na wspólne koncerty w Polsce. W swej praktyce muzyka-improwizatora i na drodze do osiągnięcia mistrzostwa w niej, Rafał studiuje filozofię chińską (Instytut Filozofii UJ), czyniąc z taoizmu mocną podstawę do osiągnięcia postawy improwizatora. Od 5 lat aktywnie trenuje taoistyczną sztukę walki TaiJi Quan Chen, uważając za chińskimi filozofami i mistrzami sztuk walki, iż najważniejszy w kwestii kreacji spontanicznej oraz adekwatnej reakcji na nieprzewidziane sytuacje (sytuacje improwizacji kolektywnej) jest stan umysłu. 

Jednym z efektów pracy i artystycznych poszukiwań Rafała, jest pierwsza płyta muzyki swobodnie improwizowanej na akustycznej gitarze basowej solo – „Sonor Forms„, wydane w listopadzie 2009 przez niezależne wydawnictwo DTS Records, w serii TRANSIDIOMATICS. Jest to efekt pracy artysty nad spontaniczną improwizacją solową. 
Obecnie Rafał Mazur działa między innymi w zespołach: Ensemble 56, Mockunas/Mazur/Strid Trio, Mazur/Neuringer Duo, „HiQ” – audiowizualny projekt realizowany wraz z Aleksandrem Janickim, Kaluza/Majewski/Mazur/Suchar Quartet. 

Rafał Mazur gra na akustycznej gitarze basowej zbudowanej przez Jerzego Wysockiego i używa strun Thomastik-Infeld.

27.03 - Koncert „Lilly Hates Roses”, godz. 20:00, Wstęp: 10 pln

„- Nie mają jeszcze płyty, a są już moim zdaniem gotowi, by występować na zagranicznych festiwalach” – mówił o duecie Lilly Hates Roses Piotr Metz

Lilly Hates Roses to toruńsko - poznański duet który powstał w 2012 roku. Zespół tworzą Kasia Golomska i Kamil Durski. Oboje mają już za sobą pewne doświadczenie sceniczne. Kasia od dobrych kilku lat śpiewa na różnych festiwalach i konkursach. Kamil udziela się w zespołach Living on Venus, Hellow Dog i Pelvis. Twórczość sięga głęboko zakorzenionego amerykańskiego folku. Ich debiutancki singiel "Youth" został zauważony przez amerykańskie radio KEXP oraz brytyjski magazyny NME. Co więcej ten sam utwór zostanie z coverowany przez songwriterkę Sarah Blackwood która znana jest z wykonywania utworów innych artystów i umieszczaniu ich na swoim kanale Youtube, tym samy zdobywając miliony fanów na całym świecie Zespół jest laureatem drugiej edycji Make More Music i ma możliwość wydania debiutanckiego albumu w Sony Music Poland który ukaże się w tym roku. Mają na swoim koncie pierwszą bardzo udaną trasę koncertową „Lost Kids” a teraz wyruszają w kolejną.

źródło: materiały prasowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw wiadomość.