2. września to święto fanów muzyki alternatywno-awangardowej. W Poznaniu odbędzie się bowiem druga edycja festiwalu Poz_Modern. W stolicy Wielkopolski pojawią się: Christian Fennesz, Lillevan, Hildur Guðnadóttir oraz BJ Nilsen. Zapowiada się wyśmienicie!
OPIS WYKONAWCÓW (wg organizatora)
CHRISTIAN FENNESZ (1962) – austriacki kompozytor muzyki elektronicznej. Przy użyciu gitary i laptopa tworzy wielowarstwowe konstrukcje łączące melodie i konwencjonalne instrumenty ze zgrzytami, nieregularnymi zakłóceniami i falami szumu. Mieszka i pracuje w Wiedniu.
Urodził się i dorastał w Austrii. Na gitarze zaczął grać w wieku 8 lat. We wczesnych latach 90. był zaangażowany w wiedeńską scenę techno, od tamtego czasu kolekcjonuje sprzęt i produkuje muzykę bazującą głównie na dźwiękach gitary i syntezatorów.
Fennesz znany jest z kolaboracji z muzykami reprezentującymi różne stylistyki, na swoim koncie ma współpracę m.in. z Ruichim Sakamoto (znanym autorem muzyki filmowej – m.in. “Mały Budda” Bertolucciego), Kiethem Rowe'm, a także Sparklehorse'm. Razem z Peterem Rehbergiem i Jimem O'Rourke'm tworzył trio Fenn O'Berg, natomiast David Sylvian zaśpiewał na albumie Fennesza zatytułowanym "Venice", ten zaś odwdzięczył mu się skomponowaniem muzyki do utworu "A Fire in the Forest" z płyty "Blemish" Sylviana. Artysta ma na koncie również występy z Mike'm Pattonem, liderem grupy Faith No More.
Fennesz przyznaje się do inspiracji twórczością grupy Beach Boys, korzeni jego muzyki można się doszukiwać również w twórczości duetu Fripp & Eno z lat 70.
LILLEVAN – mieszkający w Berlinie artysta wideo. Tworzy od ponad 15 lat. Jego prace często określane są jako odkrywanie historii kina, szukanie nowych połączeń pomiędzy widzem i ekranem, rzeczywistością i projektowanym obrazem. Jego ostatnie prace eksplorują relacje łączące historię światła, ewolucję oka i rozwój kina, Lillevan zadaje pytania na temat archeologii mediów, studiów percepcji i historii technicznej wizualizacji.
Największą sławę zdobył, kreując oprawę wizualną dla duetu Rechenzentrum.
Ma na swoim koncie współpracę z artystami reprezentującymi różne gatunki muzyczne: operę, muzykę klasyczną czy minimal techno (m.in. z Vladislavem Delayem czy Mortonem Subotnick'em).
Na Poz_Modern zaprezentuje się u boku Fennesza.
HILDUR GUÐNADÓTTIR (1982) – islandzka wiolonczelistka znana m.in. ze współpracy z Pan Sonic, Throbbing Gristle czy Múm, jak również ze swojego solowego projektu Lost In Hildurness. Jako członkini Storsveit Nix Noltes, zmieniającego się składu 7-10 islandzkich muzyków grających tradycyjną bułgarską i grecką muzykę taneczną, koncertowała podczas dwóch tras koncertowych po Stanach Zjednoczonych wraz z Animal Collective.
Grała również ze specjalizującym się w nagrywaniu terenowym artystą i performerem BJ Nilsenem – muzyka duetu to delikatne i zachwycające zmultiplikowane dźwięki wiolonczeli wsparte płynącymi z laptopa loopami. Właśnie w tej konfiguracji zobaczymy ww. artystów podczas drugiej edycji festiwalu Poz_Modern.
Swój debiutancki album "Mount A" Hildur wydała w 2007 roku, następny – "Without Sinking" w 2009. Poza grą na wiolonczeli, artystka również śpiewa i aranżuje muzykę chóralną, m.in. dla koncertów Throbbing Gristle w Austrii i Londynie. Napisała też muzykę do sztuki "Sumardagur" wystawianej w Islandzkim Teatrze Narodowym.
BJ NILSEN – pochodzący ze Szwecji artysta dźwięku, mieszka i pracuje w Sztokholmie. Swoją przygodę z muzyką eksperymentalną zaczął bardzo wcześnie, zainspirowany przez wczesne eksperymenty z taśmami analogowymi. Swoje pierwsze nagrania opublikował w roku 1990, w wieku 15 lat. W 1996 roku Nilsen rozpoczął badania nad dźwiękami natury i ich wpływem na człowieka oraz zainteresował się nagraniami w terenie i percepcją czasu i przestrzeni poprzez doświadczenie dźwięku. Poza Hildur Guðnadóttir, współpracował też z Chrisem Watsonem i zespołem Stilluppsteypa.
Poz_Modern odbędzie się 2. września w poznańskim Centrum Kultury ZAMEKbilety: 45 zł (do 25.08.11 włącznie); 55 zł (od 26.08.11)
kasa CK ZAMEK, CIM, www.bilety24.pl
CHRISTIAN FENNESZ (1962) – austriacki kompozytor muzyki elektronicznej. Przy użyciu gitary i laptopa tworzy wielowarstwowe konstrukcje łączące melodie i konwencjonalne instrumenty ze zgrzytami, nieregularnymi zakłóceniami i falami szumu. Mieszka i pracuje w Wiedniu.
Urodził się i dorastał w Austrii. Na gitarze zaczął grać w wieku 8 lat. We wczesnych latach 90. był zaangażowany w wiedeńską scenę techno, od tamtego czasu kolekcjonuje sprzęt i produkuje muzykę bazującą głównie na dźwiękach gitary i syntezatorów.
Fennesz znany jest z kolaboracji z muzykami reprezentującymi różne stylistyki, na swoim koncie ma współpracę m.in. z Ruichim Sakamoto (znanym autorem muzyki filmowej – m.in. “Mały Budda” Bertolucciego), Kiethem Rowe'm, a także Sparklehorse'm. Razem z Peterem Rehbergiem i Jimem O'Rourke'm tworzył trio Fenn O'Berg, natomiast David Sylvian zaśpiewał na albumie Fennesza zatytułowanym "Venice", ten zaś odwdzięczył mu się skomponowaniem muzyki do utworu "A Fire in the Forest" z płyty "Blemish" Sylviana. Artysta ma na koncie również występy z Mike'm Pattonem, liderem grupy Faith No More.
Fennesz przyznaje się do inspiracji twórczością grupy Beach Boys, korzeni jego muzyki można się doszukiwać również w twórczości duetu Fripp & Eno z lat 70.
LILLEVAN – mieszkający w Berlinie artysta wideo. Tworzy od ponad 15 lat. Jego prace często określane są jako odkrywanie historii kina, szukanie nowych połączeń pomiędzy widzem i ekranem, rzeczywistością i projektowanym obrazem. Jego ostatnie prace eksplorują relacje łączące historię światła, ewolucję oka i rozwój kina, Lillevan zadaje pytania na temat archeologii mediów, studiów percepcji i historii technicznej wizualizacji.
Największą sławę zdobył, kreując oprawę wizualną dla duetu Rechenzentrum.
Ma na swoim koncie współpracę z artystami reprezentującymi różne gatunki muzyczne: operę, muzykę klasyczną czy minimal techno (m.in. z Vladislavem Delayem czy Mortonem Subotnick'em).
Na Poz_Modern zaprezentuje się u boku Fennesza.
HILDUR GUÐNADÓTTIR (1982) – islandzka wiolonczelistka znana m.in. ze współpracy z Pan Sonic, Throbbing Gristle czy Múm, jak również ze swojego solowego projektu Lost In Hildurness. Jako członkini Storsveit Nix Noltes, zmieniającego się składu 7-10 islandzkich muzyków grających tradycyjną bułgarską i grecką muzykę taneczną, koncertowała podczas dwóch tras koncertowych po Stanach Zjednoczonych wraz z Animal Collective.
Grała również ze specjalizującym się w nagrywaniu terenowym artystą i performerem BJ Nilsenem – muzyka duetu to delikatne i zachwycające zmultiplikowane dźwięki wiolonczeli wsparte płynącymi z laptopa loopami. Właśnie w tej konfiguracji zobaczymy ww. artystów podczas drugiej edycji festiwalu Poz_Modern.
Swój debiutancki album "Mount A" Hildur wydała w 2007 roku, następny – "Without Sinking" w 2009. Poza grą na wiolonczeli, artystka również śpiewa i aranżuje muzykę chóralną, m.in. dla koncertów Throbbing Gristle w Austrii i Londynie. Napisała też muzykę do sztuki "Sumardagur" wystawianej w Islandzkim Teatrze Narodowym.
BJ NILSEN – pochodzący ze Szwecji artysta dźwięku, mieszka i pracuje w Sztokholmie. Swoją przygodę z muzyką eksperymentalną zaczął bardzo wcześnie, zainspirowany przez wczesne eksperymenty z taśmami analogowymi. Swoje pierwsze nagrania opublikował w roku 1990, w wieku 15 lat. W 1996 roku Nilsen rozpoczął badania nad dźwiękami natury i ich wpływem na człowieka oraz zainteresował się nagraniami w terenie i percepcją czasu i przestrzeni poprzez doświadczenie dźwięku. Poza Hildur Guðnadóttir, współpracował też z Chrisem Watsonem i zespołem Stilluppsteypa.
Poz_Modern odbędzie się 2. września w poznańskim Centrum Kultury ZAMEKbilety: 45 zł (do 25.08.11 włącznie); 55 zł (od 26.08.11)
kasa CK ZAMEK, CIM, www.bilety24.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostaw wiadomość.