środa, 6 kwietnia 2011

Burial - "Street Halo EP" (2011, Hyperdub)

Ciarki przeszły mi po plecach kiedy w moich głośnikach popłynęły dźwięki pierwszego z trzech kawałków nowego dzieła sławnego Brytyjczyka. Na solowy projekt Buriala przyszło nam czekać ponad cztery lata. Na szczęście Street Halo nie zawodzi.
Pełne jest znajomych wibracji i klimatów, które podczas słuchania  niezmiennie doprowadzają moją wyobraźnię do granic możliwości. Dla mnie, albumy Burial i Untrue, są niezwykle ważne, to od nich oraz od pierwszych nagrań Bengi rozpoczęła się moja miłość do Dubstepu. Moim zdaniem Burial dla tej muzyki jest tym, kim Banksy jest dla Street-artu... podobny klimat, charakter i emocje oraz znaczenie samych artystów dla swoich dziedzin sztuki.


Sama Epka wydaje się być łagodniejsza od poprzednich produkcji anglika, ale niezmiennie powoduje w nas ten cudowny melancholijny i tajemniczy niepokój. Taki jaki daje nocny spacer w lesie, piękny acz dziwnie inny i obcy. Mam nadzieje, że nadchodząca pełnowymiarowa płyta autorstwa Buriala będzie równie dobra co ta Epka. Jeśli będzie lepsza... to chyba będę miał swoją płytę roku.

Burial - Street Halo


Burial - NYC


Burial - Stolen Dog (fragment)


wojtek!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw wiadomość.